דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תלמוד עשר הספירות 

מאת    [ 20/12/2008 ]

מילים במאמר: 1291   [ נצפה 3960 פעמים ]

תלמוד עשר הספירות

"עשר ספירות בלימה מדתן עשר שאין להם סוף, עומק ראשית ועומק אחרית, עומק טוב ועומק רע, עומק רום ועומק תחת, עומק מזרח ועומק מערב, עומק צפון ועומק דרום, ואדון יחיד אל מלך נאמן מושל בכולן, ממעון קודשו ועד עדי עד". כך הגדיר את זה אברהם אבינו בספר היצירה. מה עושים הספרים הסופרים והפרושים עד היום הזה בהגדרה שהגדיר אברהם אבינו?!...

ספר היצירה מתחיל כך: "בשלושים ושתיים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יה"וה צבאות את עולמו בשלשה ספרים בספר ספר וספור". ישנם כאלו למדו וקראו ונתנו חוות דעת על הנאמר באמרם: "אלוהי ישראל אלהים חיים ומלך עולם אל רחום וחנון שוכן עד וקדוש שמו". מה אומרים לנו הכתובים האלו? כדי לענות על התשובה הזו נכתבו מאות אלפי ספרים בתקופה של 4000 שנה ואין אדם אחד היום שיכול לעמוד ולאמור לנו מה אמר אברהם אבינו בספרו: "ספר היצירה".

הספר השני שהופיע אחרי "ספר היצירה" הוא "חמישה חומשי תורה" שמיוחס למשה רבנו שנאמר בו: "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם, ביום עשות יהוה אלהים ארץ ושמים" (בראשית ב' פסוק ד'). את המילה "בהבראם" אפשר לקרוא אותה "באברהם" כך שמשה רבנו מחזיר אותנו לספר היצירה, או לחילופין משה רבנו אומר לנו שאברהם אבינו הוא אשר לימד אותו. כך שאם אברהם אבינו לימד את משה רבנו שניהם בשוויון צורה, כך שאברהם הוא משה ומשה הוא אברהם. ממשיך הכתוב ואומר לנו (פסוק ה'): "וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ וכל-עשב השדה טרם יצמח, כי לא המטיר יהוה אלהים על הארץ, ואדם אין לעבוד את-האדמה". הרי בדמיון קיים שיח השדה ועשב השדה שעליהם נאמר ויאמר אלהים...ביום השלישי של הבריאה (בראשית א' פסוקים יא – יג).

מדוע לא המטיר יהוה אלהים על הארץ?!...

והיכן האדם שברא אלהים ביום השישי של הבריאה?!...

אלו השאלות שעומדות מול בני האדם שנמצאים ביקום ומיום הבריאה ועד היום הזה לא יודעים לענות על השאלות האלו. כך שבינתיים שיהוה אלהים חושב מה לעשות עד שימצא אדם שיעבוד את-האדמה שנאמר: "ואד יעלה מן-הארץ והשקה את-כל-פני האדמה" (בראשית ב' פסוק ו'). וזה המצב שנמצא העולם היום וכולם מתפללים לגשם, דואגים לכנרת שלא תתייבש, עושים התפלת מים...

אני שואל את עצמי: מדוע בני אדם מתפללים ליהוה אלהים ומבקשים ממנו את: "המשיב הרוח ומוריד הגשם" ולא רוצים לדעת מי זה יהוה אלהים שקבע:  "ואדם אין לעבוד את-האדמה"?!...כאשר התשובה קיימת בפסוק ז' שנאמר: "וייצר יהוה אלהים את-האדם עפר מן-האדמה ויפח באפו נשמת חיים, ויהי האדם לנפש חיה".

כדי לענות על התשובה הזו חייבים לדעת את עשר הספירות, כך שעד היום הזה אף אחד לא יודע את עשר הספירות, כך שמי שמלמד את עשר הספירות: "הן לפי ראות עינו – והן לפי רבי יהודה אשלג – והן לפי שער הכוונות של חיים ויטאל". עליהם אני יכול לאמור: "בדרך שהם הולכים לא יגיעו למטרה"!כדי לענות על התשובה מי זה יהוה אלהים שלא המטיר, והיכן האדם שאין, והיכן נמצא האדם שייצר יהוה אלהים, אנחנו צריכים להגיע עד לאדם הראשון שהוא יענה לנו על התשובה הזו.

היכן נמצא אדם הראשון? כדי לענות על התשובה הזו צריכה להיות תחיית המתים, מכיוון, אדם הראשון קבור עמוק מאוד בתוך גופנו, ובתקופת חיינו שאנחנו חיים כיסנו את אדם הראשון בכסויים, כך שעלינו להוריד את כל הכסויים ולבצע לידה מחדש שהנולד הוא נקרא: "אדם הראשון" שהוא יספר לנו על הנאמר: "וייצר יהוה אלהים את-האדם עפר מן-האדמה"...

האדמה = ה (5) אדם (22) ה (5) = אלו הם: "בשלושים ושתיים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יה"וה צבאות את עולמו בשלשה ספרים בספר ספר וספור". ולאחר שאנחנו יוצאים מן-האדמה, ש – האדמה הם שמונה ספירות ולאחר מכן אנחנו עוברים ל – מן שהיא הספירה ה- 9 חכמה.

פה אנחנו עוברים לספר השלישי אחרי חמישה חומשי תורה שהוא ספר הזוהר אל רבי שמעון בר יוחאי שאותו לימד משה רבנו שאת משה רבנו לימד אברהם אבינו שנאמר (ספר הזוהר בכרך ג' פסוקים א' – ג' בפירוש הסולם): "אמר רבי שמעון הרי תנינן, אשר בעת שברא הקב"ה את העולם , חקק חקיקות של סוד האמונה, דהיינו של המלכות תוך האורות בסודות העליונים, כלומר, שהעלה המלכות לבינה, (ובלע המוות לנצח). ונמצא שאותה החקיקה שהייתה במלכות, חקק אותה גם בספירות העליונות של הבינה, שהספירה שתוף מידת הרחמים דבינה בדין דמלכות, שעשה המאציל לצורך בנין העולם, וחקק למעלה בבינה וחקק למטה במלכות. והכל בסוד אחד. ועשה את העולם התחתון, דהיינו את המלכות, כעין העולם העליון, בינה. ועשהם זה כנגד זה בשווה. כדי שיהיו שניהם אחד, ויעלו באחוד אחד".

שלשה ספרים יש לנו עד הרגע הזה שהם: ספר היצירה, חמישה חומשי תורה, ספר הזוהר. אברהם אבינו, משה רבנו ורבי שמעון בר יוחאי. ששלושתם אחד וכל אחד בפני עצמו נקרא אדם הראשון. מדוע? שלושתם חווה את תחיית המתים, דהיינו, נולדו מחדש. כך שעד היום  הזה סביב שלושת הספרים האלו קמו מאות אלפי ספרים חלקם של הכותבים נמצאים איתנו וחלקם אינם נמצאים איתנו. כך שאם אנחנו נדבר על הכותבים שנמצאים איתנו אף אחד לא יכול לעמוד בתנאים שאמר אברהם אבינו בספר היצירה: "בשלושים ושתיים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יה"וה צבאות את עולמו בשלשה ספרים בספר ספר וספור".

היום הזה מופיע ספר רביעי "מלחמת הרוח בחומר" שהמחבר הוא שלמה חיים. שאת המחבר לימד רבי שמעון בר יוחאי שלמד ממשה רבנו שלמד מאברהם אבינו שהמחבר עומד בדרישות של אברהם אבינו שנאמר:

בספר: אלו הסימנים שנשארו על גוף האדם לאחר שעבר את כל הלימוד שאין אדם אחד בעולם שיש לו את הסימנים האלו שנאמר למשה רבנו: "קח את המטה אשר בידך".

ספר: "מלחמת הרוח בחומר" שמראה את כל הדרך שעבר המחבר שלא משאיר סודות וכל אדם יכול לעמוד על הדברים.

וספור: חיים שלמה יכול לעמוד מול כל אדם ואדם בכל דרגה שהוא נמצא ללא הבדל של דת גזע ולאום כדי להסביר לו את ארבעת הספרים: ספר היצירה, חמישה חומשי תורה, ספר הזוהר ומלחמת הרוח בחומר. כך שארבעת מחברי הספרים: אברהם אבינו, משה רבנו, רבי שמעון בר יוחאי וחיים שלמה הם נשמה אחת שהיא נקראת – נשמת  אדם הראשון.

קל מאוד ללמוד את עשר הספירות – קשה יותר לדעת את חמש הספירות, דהיינו, את היכל בר שהם: כתר, חכמה, תפארת ומלכות. מי שמגיע לדרגה הזו אין לו צורך יותר ללמוד תורה. הרבה מאוד אנשים שאלו אותי: "כיצד האנשים שלמדו כל כך הרבה זמן לא הצליחו להגיע לדרגה הזו"? תשובתי הייתה: "כל אחד וריבונו שנאמר: "אלה תולדות נח, נח היה איש צדיק תמים היה בדרתיו, את-האלהים התהלך-נח".

בספרי אני מראה מה שלא מראה אף סופר: "אלה תולדות נח (חיים שלמה)". "אין להתבייש במה שאתה – יש לדעת את אתה". אתה נקראת מלכות ששורשה מכות, כך שאם לא תדע מדוע קיבלת מכות איך תדע את המלכות. תיקון נקרא: "לתקן את הדברים שאתה עשית לעצמך ולא לתקן את הדברים שמשיהו אחר עשה". כך שאם אנחנו לומדים תורה ואנחנו מתקנים את הטעות של האדם הראשון אנחנו כבר בטעות ולא נגיע לגמר תיקון. כך שכל אדם ואדם יסתכל עמוק בתוך עצמו וירא את הטעות שהוא עשה ולא יאשים את אף אחד בטעות שהוא עשה הוא יגיע מהר לגמר תיקון ויפגוש את נשמתו. "כל אדם ואדם יסתכל על העולם וכל אסון שקורא בעולם ייקח על עצמו את האחריות – זה נקרא תיקון כללי".

סיכום

ישנם ארבע ספרים שמונחים בפניכם. ספר היצירה, חמישה חומשי תורה, ספר הזוהר, מלחמת הרוח בחומר. ארבעת הספרים מראים כיצד לחבר את הראש לגוף ולהיות "ישראל" שהם אותיות: "לי ראש". עד היום הזה אף אחד בעולם הזה לא יודע לחבר י"ה (חכמה בינה) עם ו"ה (תפארת מלכות) באחוד שלם – יהוה ולעבור לכתר. דבר אחד אני מראה לכם בספרי שבמשך 50 שנה בחלתי במוסר ובדת והיום אני מראה למוסר ולדת – מה זה דת. ד"ת זה ראשי תיבות של:

 דיני תורה - שזה נקרא מלכות, ארץ, ירח, נקבה.

דברי תורה - שזה נקרא זעיר אנפין, שמים, שמש, זכר.

כאשר שניהם נהיים אחד שנאמר: "והייתם שניכם לבשר אחד" יוצא הקדוש ברוך הוא עם תורתו שנקראת ים. כך שלאחר הפעולה דת + ים = דתים. כך שכל בני האדם שנמצאים על פני היקום הם דתים שנאמר: "זכר ונקבה ברא אותם"...כך שאם כל בני האדם בעולם ידעו לקיים זווג טוב, כל זכר בעולם יהיה הקדוש ברוך הוא והנקבה של הזכר תהייה מלכתו שנאמר: "אשה עטרת בעלה". מלך ומלכה – דתים.

"אל תאמר לכשאתפנה פן לא תתפנה וטובה שעה אחת קודם"

"לפחד זה אדם שמחכה לרע – גיבור זה שהולך לרע"

"מי הוא הגיבור – הכובש את יצרו"                            

"הפצת האור - הדרך לאמת"
מנהל אתר:www.haimshlomo.co.il
0544-898547 03-9322192
"צריך לדעת שהלא צפוי תמיד הוא הצפוי" - המשיח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב